Iskalnik po strani

Izpad elektrike


Kaj naj storim, ko "zmanjka elektrike"?

Najprej se prepričajte, ali je problem omejen na vaš dom – najbolje, da preverite, če sosedje elektriko imajo. Če jo imajo, preverite najprej svoje varovalke, in ali je vklopljeno glavno stikalo. Če napake ne vidite, je težava verjetno v glavni varovalki vašega doma. Če sumite, da je pregorela glavna varovalka, oziroma tudi sosedje elektrike nimajo, pokličite pristojnega distribucijskega operaterja in sporočite izpad napajanja.

Kdo odpravlja napake, ki onemogočajo dobavo električne energije?

V primeru motenj pri dobavi električne energije vse okvare sporočajte pristojnemu distribucijskemu podjetju.

Območni distributer

Okvare na omrežju

Elektro Ljubljana

01 230 40 02

Elektro Gorenjska

04 208 33 33

Elektro Celje

03 420 12 40

Elektro Maribor

080 21 05

Elektro Primorska

05 909 38 90

 

Kaj naj storim v primeru daljše prekinitve dobave?

Če pride do prekinitve dobave električne energije, je priporočljivo, da ugasnete vse naprave za električno ogrevanje oziroma hlajenje – odvisno od letnega časa. Najbolje, da pustite prižgano le eno luč, po kateri boste vedeli, kdaj se je vzpostavilo normalno obratovalno stanje električnega omrežja. V času izpada hladilnike in hladilne skrinje odpirajte le za kratek čas in samo, ko je to nujno.

Nastalo okvaro sporočite operaterju. Ker bodo okvaro verjetno sporočali tudi drugi, se lahko zgodi, da bo linija zasedena. Če imate neodvisni vir napajanja, poskušajte spremljati javne vire obveščanja.

Naprave, ki ste jih vključili, po ponovni vzpostavitvi dobave električne energije vklapljajte postopoma in v razmikih. Tako boste zmanjšali obremenitev sistema ob ponovni vzpostavitvi.

Kako pogosto naj sporočam izpade?

Odpravljanje napak, ki povzročajo izpade, lahko traja tudi dlje časa. Če je okvara nastala daleč od vašega doma, ekipe, ki rešuje težavo, morda sploh ne boste videli, kar pa ne pomeni, da niso na terenu. Zato distribucijskemu operaterju po prvi prijavi napake dajte čas, da jo odpravi. Če več ur po tem, ko ste prvič prijavili izpad, napajanja še vedno ni, distribucijskemu operaterju sporočite, da električne energije še vedno nimate. Prav tako je primerno, da ga obvestite, če opazite, da imajo električno energijo vaši sosedje, vi pa ne.

V izrednih vremenskih razmerah (snežni meteži, viharji) lahko izpad sporočate vsako jutro, saj žal lahko traja več kot en dan, preden operater vzpostavi normalno obratovalno stanje.

Kateri dejavniki povzročajo izpade električne energije?

Dejavniki, ki lahko povzročijo izpad električne energije, so različni:

  • Naravni pojavi so najpogostejši 'krivec' za izpade. Sneg, žled in močan veter lahko fizično poškodujejo vodnike, nadzemne vode in drogove.
  • Živali (ptiči, veverice), ki plezajo po drogovih, lahko povzročijo stik med vodnikom in drogom.
  • Prekinitve pa se lahko dogajajo tudi v primeru ponovnega priklopa po daljši prekinitvi napajanja.
  • Drugi, redkejši vzrok so še prometne nesreče, v katerih so poškodovani drogovi, preobremenjenost vodnikov, težave v transformatorskih postajah.

 

Zakaj imajo moji sosedje elektriko, naša hiša pa je še vedno brez?

V prvi vrsti je možno, da se vaš sosed napaja iz drugega izvoda kot vi. Tudi če ravno mimo vaše hiše teče nadzemni vod, je možno, da se vaše gospodinjstvo napaja prek podzemnega kabla, skritega pod dvoriščem.

Kako uporabljati prenosni generator?

Najprej se morate zavedati, da prenosni generator (agregat) ni namenjen napajanju vseh uporabnikov v vašem domu, saj za to nima dovolj moči. Nanj priključite najbolj kritične naprave (hladilnik, hladilna skrinja ali grelnik).

Če bi prenosni generator želeli priključiti na električno napeljavo svojega doma, bi potrebovali posebno stikalo, ki ga lahko vgradi le za to pooblaščena oseba.

Generatorja nikoli ne priključujemo v električne vtičnice!